امکانات کلاس مجازی

ارائه بهترین راه حل جهت پاسخگوی به تمام نیازهای شما در حوزه تکنولوژی و فناوری

ویژگیها و امکانات بی نظیر

  • دانلود جلسات ضبط شده با فرمت فشرده و با کیفیت بالا
  • ارسال و دریافت صدا، تصویر و پیام متنی در سمینار تحت وب
  • امکان اتصال با حداقل سرعت از خانه یا دفتر کار به میتینگ
  • WhiteBoad ابزارهای کمکی در وایت برد پیشرفته
  • نمایش انواع فایلها SWF, FLV, MP4, PPT, JPG, PDF و ...
  • قابل نوشتن بر روی تخته‌سفید ادوب با فناوری قلم‌نوری و تبلت
  • امکان برگزاری نظرسنجی (رای‌گیری و نمایش نتایج بصورت نمودار)
  • امکان سطح‌بندی و اعمال کنترل بیشتر نسبت به ویدئو‌کنفرانس
  • قفل کردن جلسه و جلوگیری از ورود دیگر کاربران به همایش
  • امکان ضبط جلسات و استفاده مجدد بصورت (Online)
  • امکان تغییر چیدمان تجهیزات در کلاس آنلاین ( وب میت )
  • امکان کنترل از راه دور (Remote Control) دسکتاپ کاربران
  • مشاهده لیست کاربران حاضر در سامانه ویدئو کنفرانس
  • امکان دریافت ( Download ) محتوای رکورد شده
  • امکان برقراری پرسش و پاسخ بصورت خصوصی و عمومی
  • امکان ثبت نام گروهی در جلسات آنلاین از طریق فایل اکسل
  • امکان به اشتراک گذاری video و دانلود MP3 & ...
  • ارسال پیام خصوصی بین مدیر انفورماتیک و کاربران تحت‌شبکه
  • امکان شرکت در WebConferece از طریق تبلت
  • امکان مشاهده تمام صفحه کاربران ( Desktop Sharing )
  • نمایش وضعیت اتصال و سرعت کاربران
  • امکان ذخیره وایتبرد بصورت عکس
  • و ...
مطالعه بیشتر



قدرتمندترین سیستم وب کنفرانس دنیا (جلسات مجازی)

نرم افزار Adobe Connect Pro جایگزین ویدئو کنفرانس سخت افزاری

با بالا رفتن سرعت شبکه (اینترنت/اینترانت) خانگی ، کم کم سیستم ویدئو کنفرانس جای خود را به سامانه وب کنفرانس ( Web Conferencing ) تحت شبکه می دهد. در وب کنفرانس دیگر نیازی به تجهیزات سخت افزاری گران قیمت، IP اختصاصی برای کاربران، پهنای باند بالا و محدودیت شرکت کنندگان وجود ندارد. این مزیت ها باعث شده است که وب کنفرانس جای خود را در صنعت گزارشات، وبینار ( Webinars ) و جلسات تصویری پیدا کند.
دقت کنید که روش های مختلفی برای ایجاد شبکه وب کنفرانس ( Web Meetings ) وجود دارد. نرم افزار های زیادی هم تا بحال به بازار معرفی شده اند. اما تعدادی کمی از این نرم افزارها هستند که ارتباطات را بخوبی و با کیفیت بالا و بهینه برقرار می کنند. در نرم افزار ادوب برقراری ارتباط بصورت داده های رمز گذاری شده است که بعد از فشرده شدن از طریق شبکه ( اینترنت/اینترانت ) برای مقصد ارسال می گردد. این داده ها بگونه ای بهینه تنظیم می گردند که سرعت ارتباط بر اساس سرعت کاربر تنظیم می شود. بنابراین سرعت کمتری نسبت به کنفرانس های سخت افزاری نیاز دارد. همچنین خاصیت وب کنفرانس بودن آن، باعث باز بودن دست برنامه نویس ها جهت تکمیل و هماهنگ سازی بین دیگر نرم افزار های ارائه شده آموزش مجازی ( eLearning ) در بازار است. نرم افزاری ادوبی کانکت علاوه بر ارتباط صدا و تصویر، قادر به ارائه امکانات گوناگون ( نمایش فیلم، وایت برد، چت، اشتراک انواع فایل، ریموت کنترل و ...) جهت برگزاری جلسات الکترونیکی ( وبینار )، وب کنفرانس، کلاس مجازی ( Virtual Classroom ) ، سمینار، کارگاه آموزشی مشاوره ، بازاریابی و ... می باشد که در این روند با کاهش هزینه های سفر و صرفه جویی در زمان بهره مند می شویم.


شگردهای دیده‌شدن وبینار:

«وبینار (Webinar)» به كنفرانس، كلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته می‌شود كه به‌صورت زنده و با استفاده از اینترنت در محیط وب برگزار شود. به‌طور خلاصه وبینار همان سمینار تحت وب (web-based seminar) است كه با اهداف گوناگون برگزار می‌شود. وبینار روشی فوق‌العاده پویا و جذاب برای انتقال همزمان اطلاعات به مخاطب یا مخاطبانی است كه از لحاظ جغرافیایی در مناطق مختلف پراكنده هستند و امكان گردهم‌آوری آنها در یك زمان و مكان خاص تقریبا غیرممكن است. این روزها استفاده از وبینار در بازاریابی اینترنتی و همچنین موارد آموزشی، بسیار رایج شده است. هفته گذشته با راهكارها و نكاتی برای طراحی وبینار بازاریابی آشنا شدیم. اما یك وبینار خوب و تاثیرگذار چه وبیناری است؟ برای كسی كه قصد برگزاری یك وبینار بازاریابی داشته باشد، بی‌شك اولین و مهم‌ترین دغدغه، جذب مخاطب یا گروهی از مخاطبان و همچنین ایجاد شوق و انگیزه همراهی در آنهاست! در ادامه با 13راهكار افزایش تعداد مخاطبان وبینار و اثرگذاری بیشتر آن آشنا خواهیم شد. منبع: impactbnd

برای دستیابی راحت‌تر مخاطبان به وبینار، لازم است یك صفحه وب بهینه‌سازی شده را راه‌اندازی كنید تا آنها با مراجعه و ثبت‌نام در آن، بتوانند آسان و راحت از وبینار شما استفاده كنند. داشتن یك صفحه نام‌نویسی كامل و بی‌نقص تضمین‌كننده موفقیت در ادامه راه برگزاری وبینار خواهد بود. اما برای آماده‌سازی آن، رعایت نكاتی بسیار مهم است:

• تشریح موضوع وبینار و برشمردن مزایای شركت در آن
• اعلام تاریخ و زمان برگزاری وبینار
• معرفی سخنرانان شركت‌كننده
• ارائه فرم نام‌نویسی برای شركت در وبینار

پس‌از نام‌نویسی باید یك پیام تشكر برای هریك از مخاطبان ارسال و به آنها اعلام شود «مراحل ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شده است.» بهتر است این پیام، هم حاوی اطلاعات تاریخ و ساعت برگزاری وبینار و همچنین لینك پیوستن به وبینار در زمان آغاز آن باشد. برای راحتی كار می‌توانید از نرم‌افزارهای میزبان وبینار استفاده كنید كه همه این مراحل را به‌صورت خودكار برای شما انجام می‌دهند. بسیار خوب است كه در پیام تشكر از مخاطبان بخواهید اگر پیش از شروع وبینار پرسشی دارند، درصورت تمایل مطرح كنند. این‌كار باعث می‌شود مخاطب از میزان اهمیت دادن شما به موضوع وبینار آگاهی پیدا كند و به ‌این ترتیب شانس شما برای جلب توجه مخاطبان در طول وبینار نیز افزایش می‌یابد. در این مرحله باید به‌دنبال تبلیغات و افزایش مخاطبان وبینار خود باشید. در ادامه با روش‌های بسیار موثری برای این منظور آشنا خواهیم شد.
برای شركت در وبینارتان «تبلیغ» كنید
حال كه بستر دسترسی به وبینار با موفقیت آماده شده است، می‌توانید تبلیغات را آغاز كنید. این‌كه چه زمانی برای شروع تبلیغات مناسب است به خودتان بستگی دارد. معمولا بیشتر افراد یك هفته قبل از زمان وبینار تبلیغات خود را آغاز می‌كنند، اما بهتر است برای این‌كه وقت كافی داشته باشید تا درصورت لزوم تغییراتی را اعمال كنید، حداقل دو هفته زودتر شروع به تبلیغ كنید. البته پس‌از چندبار برگزاركردن وبینار، دید مناسبی از سرعت نام‌نویسی مخاطبانتان پیدا می‌كنید و به‌راحتی می‌توانید زمان شروع تبلیغات خود را تنظیم كنید.
«نوار خوشامدگویی» درست كنید
اگر با نوار خوشامدگویی (Hello bar) آشنا نیستید، تنها باید بدانید نقش آن در افزایش تعداد مخاطبان بالقوه برای شركت در وبینار شما بسیار موثر است. نوار خوشامدگویی معمولا در بالای صفحه قرار می‌گیرد و كاملا پهنای صفحه مرورگر را پوشش می‌دهد. اگر در تیمتان یك طراح وبگاه حرفه‌ای داشته باشید، ممكن است این نوار را در پایین صفحه نیز تعبیه كند. می‌توانید در نوار خوشا‌مدگویی یك یا دو جمله در ارتباط با محتوای وبینارتان بنویسید و همراه آن لینك یا فراخوان مشاركت در وبینار را نیز قرار دهید. شك نكنید استفاده از نوار خوشامدگویی در صفحه وبگاهی وبینار و مشاهده واكنش مخاطبان نسبت به آن، شما را شگفت‌زده خواهد كرد!
از «پاپ‌آپ بازدارنده» استفاده كنید
پاپ‌آپ (Popup) نوعی تبلیغ اینترنتی است كه معمولا پس‌از باز شدن یك صفحه وب در مرورگر، به‌صورت خودكار و در قالب پنجره‌های كوچكی نمایان می‌شود. پاپ‌آپ بازدارنده یا پاپ‌آپ جلوگیری از خروج (exit-intent popup) شبیه نوار خوشامدگویی است، با این تفاوت كه می‌تواند برای مخاطب كمی مزاحمت ایجاد كند! ولی به‌هرحال ثابت شده است كه استفاده از این پاپ‌آپ، باعث افزایش تعداد مخاطبان بالقوه برای شركت در وبینار شما می‌شود. البته بهتر است از این پاپ‌آپ در همه صفحات وبگاهتان استفاده نكنید، ولی قرار دادن آن در وبلاگتان می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. معمولا زمانی كه كاربر قصد ترك یك صفحه وب را داشته باشد و نشانگر خود را از آن صفحه خارج كرده و به سمت كلید بستن پنجره مرورگر حركت دهد، پاپ‌آپ جلوگیری از خروج ظاهر می‌شود. این عمل باعث می‌شود كاربر برای چند ثانیه توقف كرده و زمان كوتاهی را صرف خواندن یادداشت پیشنهادی شما كند. در واقع با استفاده از پاپ‌آپ بازدارنده، فرصت دیگری به مخاطبتان می‌دهید كه منصرف شده و از صفحه شما خارج نشود. توجه داشته باشید اگر می‌خواهید از این پاپ‌آپ در تبلیغات وبینارتان استفاده كنید، حتما آن‌را در صفحات مناسب به‌كار ببرید تا مخاطب را برای ادامه دادن متقاعد كند. همچنین مطمئن شوید كاربران پس‌از ثبت‌نام دیگر با این پاپ‌آپ مواجه نشوند. این كار باعث كاهش احتمال كلافگی مخاطب به خاطر مزاحمت ایجاد شده با پاپ‌آپ‌ها خواهد شد.
«تیزر تبلیغاتی» بسازید
تبلیغات فقط نباید نوشتاری باشد! می‌توانید كلیپ یك تا دو دقیقه‌ای ضبط كنید و در آن موضوع وبینار خود را شرح دهید. اگر سخنرانان متعددی دارید، سعی كنید همه آنها در این كلیپ تبلیغاتی شركت كنند. می‌توانید كلیپ خود را در شبكه‌های اجتماعی و همچنین در وبگاه‌های اشتراك‌گذاری ویدئو منتشر كنید.
در «امضای ایمیل» خود تبلیغ كنید!
این كار بسیار آسان اما موثر است؛ لینك وبینار را در امضای پست‌الكترونیكی خود اضافه كنید! اگر شما و گروه‌تان در طول روز به افراد زیادی ایمیل می‌زنید، این راهی عالی برای انتشار اخبار وبینار و اطلاع‌رسانی به كسانی است كه از دایره دسترسی شما خارج هستند.
از «وبگاه‌های تبلیغ‌كننده وبینار» استفاده كنید
وبگاه‌های تبلیغ‌كننده وبینار (Webinar listing sites) به شما اجازه می‌دهند وبینارتان را معرفی كرده و برای جذب مخاطب بیشتر تبلیغ كنید. این‌كار معمولا بسیار آسان و سریع انجام می‌شود و هیچ‌گونه هزینه‌ای هم ندارد.
در وبلاگ خود از «فراخوان مشاركت» استفاده كنید
اگر وبلاگ شخصی دارید كه در آن مقالات مرتبط با موضوع وبینارتان را قرار داده‌اید، چرا از آن برای آگاهی رساندن و تبلیغ برای وبینار استفاده نكنید؟! می‌توانید در وبلاگ لینك صفحه وبینار را قرار دهید. همچنین می‌توانید از یك فراخوان مشاركت (Call-to-Action) در انتهای مقالات خود استفاده كنید. البته بهتر است در ابتدای مقالات، یك ارجاع و اشاره كوچك به فراخوان ایجاد كنید تا آن دسته از مخاطبانی كه مقاله را تا انتها نمی‌خوانند نیز توجه‌شان به فراخوان مشاركت در وبینار جلب شود!
حتما از «پیشنهادهای چشمگیر» استفاده كنید!
براساس تعاریف بازاریابی دیجیتال، پیشنهاد چشمگیر یا لید مگنت (Lead Magnet) یك پیشنهاد با ارزش و بسیار وسوسه‌برانگیز است كه در مقابل دریافت اطلاعات شخصی (نظیر نشانی ایمیل) افراد، به آنها ارائه داده می‌شود و معمولا كسی نمی‌تواند دست رد به سینه آن بزند! متن پیشنهاد چشمگیر برنامه‌ریزی شده و موثری در صفحه اصلی وبگاه تعبیه كنید. برای پیاده‌سازی یك پیشنهاد چشمگیر خوب و تاثیرگذار باید مطمئن شوید پیشنهادی كه می‌خواهید ارائه کنید كوتاه، مشخص و با ارزش باشد. متن پیشنهادی چشمگیر اگر طولانی و پیچیده باشد، اثربخش نخواهد بود. به عقیده كارشناسان بازاریابی، پیشنهاد چشمگیرتان می‌تواند یك صفحه نكات خلاصه وبینارتان باشد كه به‌خاطر مختصربودنش مخاطب را ترغیب كند برای كسب اطلاعات بیشتر به وبینار بپیوندد.
از «شبكه‌های اجتماعی» برای تبلیغ استفاده كنید
استفاده از شبكه‌های اجتماعی برای تبلیغات ممكن است گزینه‌ای بدیهی به‌نظر برسد، اما همین كار معمولا دست‌كم گرفته می‌شود! اگر در شبكه‌های اجتماعی طیف وسیعی از دنبال‌كنندگان دارید، می‌توانید با انتشار پیام‌های كوتاه و جذاب كه حاوی لینك صفحه اصلی وبینارتان باشند، جاذبه زیادی برای آنها ایجاد كنید. می‌توانید این پیام‌ها را به‌صورت جداگانه در صفحه شخصی، صفحه كاری و حتی داخل گروه‌هایتان نیز منتشر كنید. اگر هیچ‌كدام از این گزینه‌ها را ندارید، باز هم می‌توانید با سفارش دادن تبلیغات در صفحات پربازدید، نسبت به اطلاع‌رسانی و بالا بردن آگاهی مردم درباره وبینار خود اقدام كنید.
از «سخنرانان و همكاران» خود برای تبلیغ كمك بگیرید
اگر همراه با یك یا چند نفر دیگر میزبان وبینار هستید، از قدرت نفوذ آنها و طیف دنبال‌كنندگانشان بهره‌مند شوید. از آنها بخواهید یك مقاله درباره وبینار بنویسند و در وبلاگ شخصی‌شان قرار دهند یا پیام‌هایی در شبكه‌های اجتماعی خود منتشر كنند. هرچه بتوانید بهتر اطلاع‌رسانی كنید، افراد بیشتری هم برای شركت در وبینارتان نام‌نویسی خواهند كرد.
برای وبینارتان «سفارش تبلیغات» دهید
یكی دیگر از شیوه‌های موثر در جذب مخاطب، پرداخت هزینه برای سفارش‌دادن تبلیغات در فضای مجازی به‌ویژه در شبكه‌های اجتماعی است. بیشتر شبكه‌های اجتماعی معروف دارای بسترهای تبلیغاتی جامعی هستند كه توانایی هدف‌گیری دقیق مخاطبانشان را دارند. این كار به شما كمك می‌كند به افراد جدیدی دسترسی پیدا كنید یا حتی بازدیدكنندگان قبلی را كه به موضوع وبینار شما علاقه نشان داده‌اند دوباره هدف‌گیری كنید.
مواردی كه نباید فراموش كنید
در حین برنامه‌ریزی، راه‌اندازی و ارائه وبینار، بسیار محتمل است که موارد مهمی را از قلم بیندازید! در زیر مواردی را نام می‌بریم كه باید حتما به آنها توجه كنید:

• یك صفحه بهینه‌سازی شده برای نام‌نویسی سریع و آسان فراهم كنید.
• دست كم یك تا دو هفته پیش از موعد وبینار، برای آن شروع به تبلیغات كنید.
• حتما سازوكاری مانند پرسشنامه فراهم كنید تا از كسانی كه ممكن است نتوانند در وبینار شركت كنند، دلیل آن‌را جویا شوید و بازخوردها را جمع‌آوری كنید.
• آزمون و خطا كنید! با این كار بهترین روش‌ها برای تبلیغ درباره وبینارتان را بیابید.
• به ‌یاد داشته باشید وبینار را ضبط كنید تا بعدا بتوانید برای مخاطبانتان ارسال كنید. با این كار می‌توانید تبلیغات خود را تا هر وقت كه لازم است به‌خوبی ادامه دهید.

Price webinar

دانلود ویژگیهای هر نسخه وب کنفرانس ادوبی کانکت (2019 ~ 2010)

مشاهده امکانات اضافه شده، روند ایجاد تغییرات و پیشرفت آن
 
خلاصه تغییرات کلیدی (pdf) نسخه Version Adobe Connect انتشار Release
انجام دستی تنظیمات سرعت جلسه 8.0 What's new in 2010
امکان ورود با تلفن همراه و ... 9.0 What's new in 2011
ایجاد رمز دوم برای فایلهای رکورد شده و ... 9.1 What's new in 2012
امکان تغییر چیدمان تصاویر وبکم 9.2 What's new in 2013
وایت برد روان و پنل به اشتراک گذاری 9.3 What's new in 2014
ایجاد مدیریت در گروه بندی و رفع باگها 9.4 What's new in 2015
امکان دانلود جلسات ضبط شده با فرمت فشرده mp4 و با کیفیت بالای FullHD
رفع مشکل عدم هماهنگی صدا و تصویر در باز بخش کلاسهای ضبط شده
نمایش وضعیت سرعت اینترنت و اتصال کاربران بصورت آنتن و مشاهده رنگبندی در نوع ارتباط
افزایش ابزارهای گزارش گیری برای مدیریت بهتر وب کنفرانس
ارائه دسترسی به کاربران جهت ذخیره وایت برد بصورت PNG در صورت نیاز
تغییر لوگوی اصلی وب کنفرانس ادوبی کانکت بدلیل ایجاد تغییرات اساسی و بازنویسی دوباره نرم افزار جهت رفع ایرادات
9.5 What's new in 2016
(Engagement Dashboard in Meetings) ايجاد داشبورد نمايش تعاملات شرکت کنندگان بصورت زنده
(Java 8 support - Top security ) پشتیبانی از جاوا 8 جهت ارائه تجربه امن به مشتريان
(Install the latest local Help) نصب آخرين راهنما در آرشيو سرور
(Breakout room enhancements) پیشرفت اتاق برک آوت
(Fixed & Resolved - Known Issues ) حل و فصل مسائل و مشکلات شناخته شده در نسخه قديم
9.6 What's new in 2017
Adobe Connect application for desktop
Adobe Connect Central home page in HTML5
Enhanced diagnostics and pre-meeting tests
MSI installer for Adobe Connect application
Active Event Management - Create and modify
9.8 What's new in 2018
New HTML Client for Participants
New User Interface
New Audio workflows
HD Video 720p - video in high definition
Out-of-the-box Single Sign On SAML2.0
و ...

10 What's new in 2019
 


We are incredibly excited to announce Adobe Connect 10

Meeting Add-ins for Adobe Connect Downloads and Updates 2019